Friday, February 28, 2014

Sakit.

As salam

Sakit betul hati ini
Bila kita takde kuasa nak ubah apa apa
Sakit betul hati ini
Bila kita takde suara mengawal situasi
Sakit betul hati ini
Bila kita takde kebebasan memilih
Walhal kita hidup di negara demokrasi

Sakit sangat sakit
Bila kita terpaksa akur walau itu bukan kehendak kita
Sakit sangat sakit
Bila memikirkan hari ini esok lusa akan tetap sama sahaja

Tolonglah
Jika benar saya tiada pilihan
Bagilah sedikit saya bebas dari kesengsaraan

Tolonglah
Jika benar itu tersurat untuk saya
Bagilah saya sedikit ruang bernafas bahagia
Saya tak mampu derita bersama mereka yang katanya pandai
Katanya bijak
Katanya bagus
Tapi semuanya hampas belaka

Tolonglah
At the very least hargailah
Reconize kebaikan kaum sendiri!
Mereka lebih bagus dari mereka mereka yang katanya bijak pandai dan bagus ini!!!

2 comments: