Wednesday, August 17, 2011

Jangan Fikir Banyak Sangat


Assalamualaikum korang,

Nak cerita macamana mami start dengan biz Premium Beautiful..

My journey start bila baca blog Ida..rasa kagum dengan apa yang dia dapat and sangat iri hati bila tgk dia shopping mcm2 benda...well perempuan kan, bab shopping mmg tak boleh tidak... So bermula dari situ lah dengan hanya inspired dengan baca entry2 Ida mami rasa mami perlu buat sesuatu - sesuatu yg baru, buat sesuatu yg mencabar kemampuan mami. Ida ni bukan orang lain mami kenal dia pun dah lama sama2 sekolah menengah 17 tahun yg lepas..

So, kebetulan Ida nak dtg KL nak jumpa bisnes partner dia, mami amik kesempatan nak jumpa dan sembang2 ngan dialah. Bila dah dengar bisnes plan, then mami cakap ngan babah mami betul2 ckp nak buat biz ni, tapi babah cakap 'cuba fikir 360 darjah'...dia cuba ingatkan mami tentang kawan2 yang buat biz tak jadi (biz lain lah)...mami mmg stress masa tu then mami ckp kat dia "KALAU SAYA FIKIR 360 darjah, MMG SAYA TAKKAN JADI BUAT BIZ NI, DAN BILA TAK JADI, MMG SAYA TAKKAN KE MANA"

Yup...kadang2 orang selalu nak fikir sampai korek dalam2 sebelum buat sesuatu, tapi sebagai manusia, aura negatif sentiasa je ada di sekeliling kita...dan kita sebagai manusia, cenderung untuk dengar dan percaya benda negatif dari benda positif...betul kan? dan kita selalu nak dengar cakap orang dari cakap diri sendiri..macamana? contohnya :  diri kita memang nak berjaya, nak kaya, nak senangkan anak2, nak tolong husb cari duit, nak lebihkan keluarga....memang semua tu ada dalam diri setiap orang, tapi kita selalu je letak tepi kehendak kita tu dan dengar cakap orang lain....cakap negative, aura negative mcm : ish tak boleh buat, tak reti, malu, mmg tak boleh berjaya, dia tipu, tak masuk akal bla..bla...bla...

Kalau mami berfikir 360 darjah sebelum buat keputusan dulu, mami tak jadi mcm ni sekarang....mungkin sekarang masih duk tengah baca blog Ida dan masih iri hati dengan kejayaan dia...di sebab kan mami nekad, cuba buka langkah pertama, think outside the box, mami berada di sini sekarang...boleh di banggakan....masih iri hati dengan Ida, tapi mami tau, dengan bimbingan dia dan leader2 yang lain, mami pun akan jadi mcm dia di tahun 2012...insyaAllah, tak nak terlalu ambitious, tahun 2012 mami nak jadi CDM dan pegang income 6 angka! 

Percayalah, kalau kita banyak sangat fikir, mmg tak jadi nak buat apa2 pun...sebab, mesti ada yang cucuk dan bagi negative aura kat kita....dalam hidup ni, yg penting kita jadi positive...bukti dah ada...orang lain boleh buat maknanya benda tu kenyataan, bukan cakap kosong....so, kalau kita mula, kenapa kita tak boleh jadi mcm tu? mudah kan!


jalan dah di tebas, dah tersedia untuk kita lalu sampai ke puncak jaya..cuma ikut jalan tersedia, tak perlu tebas semak dan buat jalan baru....
Kalau kita ada MATLAMAT, kita pandang MATLAMAT tu dan terus jalan menuju ke arah MATLAMAT kita, masa tu duri di sekeliling takkan melemahkan semangat kita, tapi kalau kita pandang duri dulu, dan takut nak berjalan ke arah MATLAMAT kita, kita mmg takkan sampai...so first step, MATLAMAT tu kena pegang dulu....


"Manusia tidak malas, tapi manusia jadi malas kerana mereka mempunyai MATLAMAT yang mati.  Iaitu MATLAMAT yang tidak dapat merangsang mereka untuk berniaga/bekerja dengan rajin."

Korang ada matlamat? Kalau matlamat korang nak tambah income, nak senangkan keluarga, nak banyak saving, nak financial freedom, nak free debit, nak shopping freely, nak free oversea trip, nak tabung kereta, di mana kita bekerja secara berkumpulan (TEAMWORK), just follow the leader, berniaga produk yang berkualiti dan mudah di jual, dengan biz plan yang paling mudah dan pulangan yang lumayan (minimum bonus 4 figure every month), jom call me untuk set appointment and dengar dulu biz plan mcmana...sementara bulan REBATE ni, first bonus korang akan dapat RM4500, kalau join sekarang, 10 Sept - elok2 lepas sengkek raya dapat BONUS confirm!

buzz me ya! 016 - 444 7944

No comments:

Post a Comment